Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blogger templates

Blogger templates

Voelt u zich soms als een hondsdolle bosmarmot in de dolgedraaide carrousel die deze wereld is? Heeft u nood aan een betrouwbaar, objectief nieuwsblog waar journalistieke ernst hoog in het vaandel gedragen wordt en er werkelijk geen spatje satire of ironie te bespeuren valt? Dan heeft u geluk, wij zijn uw kompas doorheen deze woelige tijden en brengen u een antwoord op al die actuele vragen waar u 's nachts wakker van ligt en hardnekkige maagzweren van krijgt.

Burgemeester Gavere opent jacht op katten

donderdag 4 december 2014


Nadat Hugo Leroy, burgemeester van Gavere, zich eerder al liet opmerken door zijn inwoners aan te raden zich te bewapenen en massaal inbrekers af te knallen, verklaart hij nu de jacht geopend op katten. Vanaf heden is het dus toegestaan niet enkel te te jagen op konijnen, fazanten en bosmarmotten op het grondgebied van Gavere, maar tevens op katten. Wij gingen ons oor te luister leggen bij de burgemeester zelve:
Leroy: ''Velen kennen mij reeds als een fanatieke wapengek, maar weinigen beseffen dat ik tevens een notoir kattenhater ben. Het is volop jachtseizoen, dus ik dacht, waarom niet de jacht op katten regulariseren?
Vanwaar die diepgewortelde kattenhaat?
Leroy: ''Ach, het zijn zulke asociale, hooghartige beesten. 's Nachts krabben ze steevast al mijn vuilniszakken open, om vervolgens hun gevoeg te doen in mijn bloemenperkje. Awel, ik zeg u: het is genoeg geweest.''
Wat met mensen die toch hun kat liever niet zien afgeknald worden?
Leroy: (zucht) ''Mensen die, om redenen waar ik met mijn verstand niet bij kan, toch het leven zouden willen sparen van een van die mormels, kunnen dat kenbaar maken door het beest een fluorescerende halsband om te doen. Daarvoor hebben ze vanaf heden nog 24 uur de tijd. Let wel, het moet duidelijk fluoresceren. Bij twijfel zal het beest eerst neergeknald worden, waarna er een waarschuwingsschot zal worden gelost.
Wat zal u aanvangen met de vele karkassen?
Leroy: ''Opeten, tiens. Je kan een kat net zo bereiden als konijn. Met pruimen dus of iets dergelijks. Ik heb er daarnet nog een stoofpotje van gemaakt. Verrukkelijk! Blijken ze dus toch nog ergens goed voor te zijn. (lacht) Ik wil een warme oproep doen aan alle kattenhaters en jagers: zondag zal er een gezamenlijke jacht doorgaan. We vertrekken om 6 uur 's ochtends aan het gemeentehuis om 's middags te arriveren bij mij thuis, waarna mijn vrouw onze geschoten katten zal bereiden. Iedereen welkom!
Is dat allemaal wel wettelijk?
Leroy: ''Ach, ik zou het niet weten maar u kent mijn motto: Eerst raak schieten, vervolgens het waarschuwingsschot. Eerst doen, dan denken.
Bedankt voor dit gesprek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 

Most Reading