Mogelijk gemaakt door Blogger.

Blogger templates

Blogger templates

Voelt u zich soms als een hondsdolle bosmarmot in de dolgedraaide carrousel die deze wereld is? Heeft u nood aan een betrouwbaar, objectief nieuwsblog waar journalistieke ernst hoog in het vaandel gedragen wordt en er werkelijk geen spatje satire of ironie te bespeuren valt? Dan heeft u geluk, wij zijn uw kompas doorheen deze woelige tijden en brengen u een antwoord op al die actuele vragen waar u 's nachts wakker van ligt en hardnekkige maagzweren van krijgt.

Filemon spreekt: de wijze overpeinzingen van een seniele ouwe zak pt.2

maandag 8 december 2014


In deze rubriek laten we Filemon aan het woord. Simpelweg uit respect voor de wijsheid die ouderen in zich dragen. Het zijn zij immers die deze neoliberale, individualistische en opgejaagde maatschappij voor ons geschapen hebben, waar we met zijn allen dagelijks de rotte vruchten van plukken. Vandaag geeft Filemon zijn ongezouten mening over de staking bij de VRT.

Filemon: ''Aha, dus men gaat staken bij den BRT? Wat mij betreft hebben die lamzakken de voorbije veertig jaar aan een stuk door gestaakt, en komt er vanavond EINDELIJK weer eens wat degelijks op de televisie. 'Kapitein Zeppos' en 'De collega's', dat zijn tenminste oerdegelijke programma's waar je tenminste wat aan hebt. Pas op, begrijp me niet verkeerd. Ik vind die Jeroen Meus best een aardig kereltje, met zijn Ben Sherman kleertjes, maar zijn hele 'Dagelijkse Kost' kan me danig aan mijn oude, verrimpelde reet roesten. Ik eet namelijk elke dag hetzelfde. Boterhammen met varkensreuzel en tutjespap. Kom me dus miljaardedju niet aanzetten met geflambeerde konijnenpoten, of er zwaait wat! En als ik die Ben Crabbé zijn arrogante kop op het scherm zie verschijnen, en hij maakt een van zijn typische flauwe grappen, krijg ik een onweerstaanbare drang om mijn scotch in één teug leeg te zuipen. Daar moet je mee uitkijken. Als je niet oplet ben je binnen de kortste keren zo zat als een otter en zo uitgedroogd als de pruim van een frigide non die op de koop toe zelf met uitdrogingsverschijnselen te kampen heeft. Ik verdenk elke non er persoonlijk van alle mannen te haten. Behalve Jezus natuurlijk, die mag er dan weer wel wezen, de rotzak. Indien Jezus Christus zelve aan hun bedsponde zou verschijnen, dan transformeerde hun droge woestenij gegarandeerd stante pede in een vochtige oase. Tevens ben ik honderd procent zeker dat alle nonnen onkuise dromen koesteren met zijzelf en Jezus in de hoofdrol. De vuile sletten. Terwijl Jezus natuurlijk je reinste homofiel is, dat zie je van ver. Met 'thuis' moet je bij mij ook niet afkomen. Ik zit al hele dagen thuis. Ze zouden beter een programma maken genaamd 'eropuit'. Daarin zouden ze dan bijvoorbeeld naar het circus kunnen gaan om een dromedaris te bewonderen. Of naar de stakingspiketten en al die luiwamessen een enorme dreun tegen hun kanis gaan verkopen. Behalve bij den BRT, laat ze daar maar staken.''

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 

Most Reading